נתניהו קיבל במוסקבה את הטנק של קרב סולטן יעקוב

אני חושב שהאירוע הזה מסמל קשר רגשי ועמוק ביננו, וקשר בין עמים שנאלצים מעת לעת להיאבק על חירותם. מודה לך מקרב לב על שיתוף הפעולה עם קציני צה"ל שנמצאים כאן. אני מודה לכם קציני צה"ל על העבודה המעולה שעשיתם ואני בטוח שהטנק הזה בלטרון יהיה סמל גם לגבורה של לוחמנו וגם לקרבה ולידידות בנינו"
איתי גדסי No Comments on נתניהו קיבל במוסקבה את הטנק של קרב סולטן יעקוב

מפקד חילות היבשה מסר לרה"מ את המסמכים של הטנק מג"ח 3 • ראש הממשלה כתב בספר האורחים של המוזיאון • עם המסמכים צורף שריד נוסף מהטנק, פיסת נייר שהייתה מוצמדת על קופסת כדורי רובה M16

אני חושב שהאירוע הזה מסמל קשר רגשי ועמוק ביננו, וקשר בין עמים שנאלצים מעת לעת להיאבק על חירותם. מודה לך מקרב לב על שיתוף הפעולה עם קציני צה"ל שנמצאים כאן. אני מודה לכם קציני צה"ל על העבודה המעולה שעשיתם ואני בטוח שהטנק הזה בלטרון יהיה סמל גם לגבורה של לוחמנו וגם לקרבה ולידידות בנינו"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו גב' שרה נתניהו השתתפו בטקס רשמי להחזרת טנק מג"ח שנפל בשבי סורי בקרב בסולטן יעקב במלחמת לבנון.

הטקס נערך במעמד מפקד חילות היבשה של רוסיה סליקוב, במוזיאון השריון "פטריוט" שבקובינקה ליד מוסקבה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במעמד זה: אדוני הגנרל, זה רגע מרגש עבורי ועבור כל אזרחי ישראל. אנו מציינים 25 שנים לחידוש היחסים הדיפלומטים בנינו והקשר העמוק בנינו מתבטא גם בהיסטוריה משותפת רצופת מאבקים וסבל בל יתואר. אנו מוקירים את התפקיד שמילא העם הרוסי והצבא האדום בניצחון על הנאצים. אנו מכירים את הקרבות הגדולים של השריון שהיה להם תפקיד מכריע בתבוסת הנאצים. מידי שנה צועדים בארץ וטרנים.

ואני רואה את הסמלים על המדים שלהם ואנו מצדיעים להם כמו שאנו מצדיעים ללוחמים שנטלו חלק בקרבות הללו. כל מי שלחם בקרב יודע את החשיבות של העקרון שאנו מיישמים – בקרב לא משאירים חבר מאחור. 34 שנים אנו מחפשים אחר לוחמנו ויודעים שלא נפסיק עד שנוכל להביאם לקבר ישראל במדינת ישראל. במשך 34 השנים הללו למשפחות כץ, פלדמן ובאומל אין קבר לפקוד אותו. אבל עכשיו יהיה להם את הטנק הזה. שריד מקרב סולטן יעקב שהם יוכלו לבקרו ויוכלו גם לגעת בו ולגעת בזכר בניהם. נמשיך לחפש אותם כפי שאנו עושים גם לגבי הדר גולדין ואורון שאול. אני רוצה בהזדמנות זו להודות לנשיא פוטין מקרב לב על המחווה ההומניטרית המרגשת הזו, ובראש ובראשונה להודות גם בשם המשפחות.

אני חושב שהאירוע הזה מסמל קשר רגשי ועמוק ביננו, וקשר בין עמים שנאלצים מעת לעת להיאבק על חירותם. מודה לך מקרב לב על שיתוף הפעולה עם קציני צה"ל שנמצאים כאן. אני מודה לכם קציני צה"ל על העבודה המעולה שעשיתם ואני בטוח שהטנק הזה בלטרון יהיה סמל גם לגבורה של לוחמנו וגם לקרבה ולידידות בנינו".

מפקד חילות היבשה סליקוב אמר: לאורך כל השנים האלה מדינת ישראל ורוסיה שאפה לבנות יחסים חיוביים. עבורי זה רגע חשוב במיוחד, הן כמפקד חילות היבשה והן כבוגר קורס שריונרים. בהיסטוריה לא פעם טנקים הכריעו קרבות. לכן ברור לנו הרצון שלכם להשיב את הטנק מג"ח 3. השבת הטנק היא הוכחה ליחסים טובים בין המדינות שלנו.

מפקד חילות היבשה מסר לרה"מ את המסמכים של הטנק מג"ח 3. ראש הממשלה כתב בספר האורחים של המוזיאון. עם המסמכים צורף שריד נוסף מהטנק, פיסת נייר שהייתה מוצמדת על קופסת כדורי רובה M16.



0 תגובות